Swecon Baumal 2025

31 märts 2025

Sweconi esindatud kaubamärgid messil Bauma 2025.

Laia valikut uusi tooteid ja tehnilisi lahendusi on oodata ka Volvolt, Ammannilt, Metsolt, Merlolt. Eestis esindab neid kaubamärke Swecon AS ning näitusel on külastajatel võimalus kohtuda  Swecon AS professionaalidega:

  • Ammann – Väliala, FS 909 ja 910
  • Entrack – Hall A5, asukoht Nr. 325
  • Merlo – Väliala, FS 1209/1
  • Metso – Hall B2, asukoht Nr. 203
  • Volvo – Hall C6, asukoht Nr. 303

 

Volvo CE uudised Bauma 2025 ajal:

Bauma 2025 messil on külastajatel ainulaadne võimalus tutvuda Volvo CE täiselektriliste masinate valikuga, tutvudes seeläbi ehitusmasinate tulevikuga ning näha võimalusi jätkusuutlikumaks ja tõhusamaks tööks tööstuses. See eksklusiivne valik, sealhulgas hiljuti välja antud ekskavaatorite ja laadurite mudelid, on loodud vastama ehitustööstuse erinevatele vajadustele, pakkudes tipptehnoloogiat ja efektiivsust. Volvo CE esindab viimaste aastakümnete kõige ulatuslikumat tooteportfelli ümberkujundamist. Viimase 12 kuuga on uuenenud üle 35% ehitusseadmete valikust, pannes aluse tuleviku ehitustehnika standarditele. Lisaks oma saastevaba mudelivalikule jätkab Volvo CE tööd sisepõlemismootoriga mudelite täiustamiseks, mis tagavad kuni 15% kütusesäästu.

Näituse külastajatel on võimalus tutvuda järgmiste Volvo CE uudistega:

• 23-tonnine Volvo EC230 elektriline keskmise suurusega ekskavaator

• Hiljuti esitletud elektrilised rataslaadurid L120 Electric ja L90 Electric

• Uus EWR150 Electric – esimene akutoitega ratasekskavaator

• EW240 MH Elektrivõrguga ühendatud ekskavaator

• Põnevad funktsioonid  kompaktsetel elektrimasinatel

• Erinevad laadimislahendused, sealhulgas mobiilne laadimisjaam PU40 ja PU500 täiustatud versioon

• Ülevaade teenustest ja lahendustest, mis toetavad kliente nende teel nullheite saavutamiseks

Lahendused tootlikkuse tõstmiseks

Messi ajal on klientidel juurdepääs interaktiivsele kabiinile, kus neil on võimalus uurida kohandatud, andmepõhiseid ärilahendusi, et avastada uusi võimalusi tootlikkuse, tõhususe ja jätkusuutlikkuse suurendamiseks. Olgu selleks siis heitkoguste vähendamine, võimsuse ja kasumlikkuse suurendamine või kõigi nende eesmärkide samaaegne saavutamine – Volvo eksperdid on valmis pakkuma praktilisi ja teostatavaid lahendusi, kasutades kaasaegset tehnoloogiat, integreeritud teenuseid ja paindlikke finantspakkumisi.

Ammanni uudised messi Bauma 2025 ajal:

Bauma 2025 peateemadeks on määratletud kliimaneutraalsus, alternatiivsed ajamikontseptsioonid, ühendatud ja säästev ehitus. Need algatused kajastuvad kõigis Ammanni esindatud valdkondades alates kergete ja raskete pinnasetihendajatega kuni asfaldi ja betooni tehasteni välja. Ammanni kohustuste hulka kuulub ka vanemate seadmete moderniseerimine, mis tagab seadmete vastavuse kaasaegsetele säästvatele standarditele. Ja loomulikult on esindatud ka valdkonna juhtivad tehnoloogiad, mis vähendavad heitkoguseid ja võimaldavad kasutada alternatiivseid energiaallikaid.

TEE-EHITUSE TEHNOLOOGIAD

Ühendatud töökoht

See on nutikas tehnoloogia, mis mõjutab kõiki tee-ehituse etappe. Nutikad tehnoloogiad asfaldi tootmiseks ja ladumiseks on mitmekülgsed, kuid need võivad olla ka ühtlustamata. Ammanni digitaalsed lahendused korrastavad kõik pusle tükid ja loovad ühtse selge visiooni asfalteerimise protsessist. Tulemus: parem jätkusuutlikkus ja kulutõhusus. Ammann ja digiteerimisekspert Q Point pakuvad ühiselt integreeritud lahendust asfalteerimisega seotud kõikidele etappidele. See kombinatsioon suurendab tõhusust, läbipaistvust ja jätkusuutlikkust.

Autonoomne turvasüsteem

Näitusel esitletakse esimesi saavutusi autonoomse ohutussüsteemi vallas. Nüüd on mõnedel Ammanni pinnasetihendajatel täielikult integreeritud Birds-Eye View kaamerasüsteem, millel on 360° vaatefunktsioon. See uuenduslik süsteem aitab operaatoritel avastada ja vältida kokkupõrkeid töökohal olevate objektidega. Töötamise lisafunktsiooniks on ohutu pidurdusassistent, aktiivne ohutusabisüsteem, mis on loodud kokkupõrgete vältimiseks töökohal.

Ammann Service Link on digitaalne andmehaldustööriist, mis pakub klientidele kõige vajalikumat teavet masina asukoha, töötundide, kütusekulu, võimalike rikete, oleku ja muude masina töö omaduste kohta. Andmeedastus on tänu uuele riistvarale automaatne ja juurdepääs teabele on vaid ühe kliki kaugusel. See kõikehõlmav masinapargi seiresüsteem pakub põhiandmeid kergete tihendusseadmete, raskete pinnasetihendajate ja asfaldilaoturite kohta. Kliendid valivad, milliseid masinaid jälgida. Seadmeid saab hallata igal ajal ja kõikjal.

ASFALDI- JA PINNASERULLID

eARX 26-2 kerge kahe trumliga asfaldirull

See rull on varustatud täiselektrilise ajamiga, mis võib töötada kuni 10 tundi ilma laadimiseta. Kuigi see on klassifitseeritud kergeks masinaks, on rulli töömass 2640 kg. Sellise suurusega täiselektriline masin on tööstuse läbimurre. Sisepõlemismootori puudumisel on eARX 26-2 töötamise ajal äärmiselt vaikne. Operaatorini jõudev helitase on 46% madalam kui diiselversioonil. Uuenduslik ajamikontseptsioon välistab hüdraulilised komponendid peaaegu täielikult. Samuti väheneb ökoloogiline mõju ning tänu diiselmootori ja selle jahutussüsteemi väljavahetamisele väheneb oluliselt masina ülalpidamiskulu. Peamine neist on täiustatud 48-voldine aku, mille võimsus on 600 Ah (31,5 kWh). Komplektis kasutatav LiFePO4 tehnoloogia on ainulaadne selle poolest, et sisemise aku iga element on sõltumatult kaitstud, muutes seeläbi kogu komplekti tulekindlaks, suurendades ohutust.

Ammann ARP 75 jagatud rooliga asfaldirull koos 360° vaate ja ohutu pidurdusassistendiga

Ammann on kasutusele võtnud autonoomse operatsioonisüsteemi, mis on uusim edusamm operaatorile suunatud tehnoloogia ja abi valdkonnas. 360° vaade (Bird's-Eye View) sisaldab täielikult integreeritud kaamerasüsteemi koos ümbritseva vaate funktsiooniga. See uuenduslik süsteem on sujuvalt integreeritud HMI ekraaniga, mis pöörleb koos juhiistmega, pakkudes konkurentidega võrreldes palju paremat kasutatavust ja nähtavust. Lahendus sisaldab ka valikulist trajektoorikatet, mis annab juhiseid masina töö lihtsustamiseks. Lisafunktsiooniks on ohutu pidurdusassistent, mis on loodud kokkupõrgete ja õnnetuste ärahoidmiseks, parandades seeläbi ohutust ehitusplatsidel.

ARX ​​90-2 ja ARX 110-2 liigendiga kahe trumliga asfaldirullid

Masinaid muudeti kompaktsemaks, suurendades samal ajal nähtavust valtside kõikidele pindadele ja servadele. 360° nähtavus operaatori töökohalt seab uue standardi asfaldirullidele. Sümmeetriline kabiin, mis asub otse põhikonstruktsioonis, integreerib neli ROPS-i tugiposti ja asetab need nähtavuse parandamiseks kabiini nurkade asemel ukse lähedusse. Liigendatud kaksiktrummelrullikutel kasutavad järgmise põlvkonna inim-masina liidest (HMI), mis hõlbustab ja muudab operaatori tööd tõhusamaks. HMI üks komponente on sõrmejuhtimine (FTS), mis muudab rullid operaatorisõbralikumaks, mugavamaks ja lihtsamini juhitavaks. FTS asendab traditsioonilist rooliratast ja võimaldab operaatoritel mugavuse ja juhitavuse parandamiseks hoida mõlemad käed käetugedel. Samuti pakub see randmetuge, mis hoiab ära väsimuse ja vigastuste korduvatest liigutustest.

Pinnasetihendajad

Ammanni ARS-i pinnasetihendajad kasutavad uuenduslikku, tagasillavaba kontseptsiooni, mis maksimeerib nähtavust ja stabiilsust. Kaal ulatub ARS 30-st, töömassiga 3480 kg, kuni ARS 220-ni, mille töökaal on 21 930 kg. Erinevad vibratsiooniseaded võimaldavad teil erinevaid materjale täpselt tihendada. Uuendatud masinaraam muudab uusimad ARS-i mudelid veelgi kompaktsemaks ja tõusudel paremaks. ECOdrop süsteem parandab kütusekulu ja vähendab töövedelike vajalikku kogust.

ACEpro intelligentne tihendamise juhtimissüsteem

Ammann on täiustanud oma intelligentset tihendamise juhtimissüsteemi ACEpro, muutes selle operaatoritele kättesaadavamaks kui kunagi varem. Täiustatud süsteem on integreeritud Ammanni ARP 75 ja ARP 75 C kahe trumli rullikutesse. Ammann Compaction Expert (ACE) on ettevõtte patenteeritud automaatne mõõtmis-, juhtimis- ja dokumentatsioonisüsteem, mis võeti esmakordselt kasutusele aastal 1998. Sellest ajast alates on kasutusele võetud mitmeid võimalusi nii pinnase- kui ka asfaltrullide jaoks. ACEpro uusim versioon juhib ja reguleerib automaatselt amplituudi ja sagedust.

ABG LAOTURID

eABG 4820 elektriajamiga laotur

Uus eABG 4820 laotur on praegu turul suurim elektriline laotur. Hiljuti pani see ühe päevaga 1200 tonni asfalti, vähendades samal ajal CO2 heitkoguseid 70%. Laotur kasutab laiendatavat plaati, mille töölaius on kuni 6,5 meetrit. Paigaldusvõimsus on 500 tonni tunnis ja maksimaalne paigalduskiirus 20 meetrit minutis. Punkri maht on 12,7 tonni. See roomiklaotur sobib ideaalselt heli- ja emissioonipiirangutega töökohtadele. See sobib suurepäraselt kulumiskihtide, sideainekihtide, tänavate ja parklate aluskihtide paigaldamiseks. Laoturil on piisavalt aku mahtuvust, et taluda kõiki muutusi, olenemata geograafilisest asukohast või paigaldusviisist.

VDTA-V Reguleeritav kahekordne plaat

ABG kahekordsed laotusplaadid, mis on turul ainulaadsed, on nüüd saanud olulise eelise: uus patenteeritud VDTA-V mudel võimaldab operaatoril pidevalt reguleerida esitamperit. Varem sai esitamperi lööki muuta vaid käsitsi ja see oli aeganõudev protsess. Laotur tuli seisma jätta ja protsess nõudis mõningast pingutust. Seetõttu ei teinud operaatorid sageli muudatusi, isegi kui need avaldaksid positiivset mõju laotustulemustele. Töö ajal tehtavad reguleerimised on eriti kasulikud madala temperatuuriga asfaldiga töötamisel, kahekihilisel pealekandmisel ning kurvides ja ringristmikel paigaldamisel.

ABG linnaklassi laoturid

Need masinad on ideaalne valik linnateede ja muude väikeste ja keskmise suurusega projektide jaoks. Roomik ABG 2820 tagab tugeva haarde raskel maastikul. ABG 2870 on kõige kompaktsem Ammanni rataslaotur, mis tagab suure liikuvuse töökohal. Patenteeritud hüdrosüsteem aitab 55 kW mootoritel saavutada suurepärast jõudlust. Tulemuseks on kõik, mida laotur linnas vajab: tõhus võimsus, madalamad heitmed, vaiksem töö ja väiksem kütusekulu. Kompaktsed 9-tonnise punkrimahutavusega laoturid on piisavalt võimsad, et lükata asfaldikallurit. Kuid need on piisavalt väikesed, et mahtuda koos asfaldirulliga ühele haagisele.

ABG keskklassi laoturid

Nendel keskmise suurusega masinatel on eelised, mida tavaliselt seostatakse suuremate analoogidega, sealhulgas täiustatud juhtimissüsteem. Need kohanduvad kergesti erineva suurusega objektidega, tagades ühel päeval kõrge tootlikkuse ja järgmisel päeval vajaliku manööverdusvõime. Kui on vaja suuremat tootlikkust, tagavad roomikutel ABG 6820 ja ratastega ABG 6870 suurepärased tulemused. Mõlemal on kombineeritud kõrge jõudlus madala kütusekulu ja madala müratasemega. Tagatud on vajalik võimsus, kuid intuitiivsed ja lihtsalt juhitavad masinad jäävad alles. ABG 6870 on oma klassi ainuke laotur, millel on Saksamaa, Šveitsi ja Austria avalike teede sertifikaat.

ABG suured laoturid

ABG 7820 ja ABG 8820 tagavad kõrgeima tootlikkuse. Lai valik laotuslaiuseid, võimsad mootorid ja suure mahutavusega punkrid tagavad, et need laoturid saavad hakkama ka kõige suuremate töödega. Masinad suudavad laotada kuni 300 mm paksuseid kihte. Ammann ABG 7820 pakub suurt tootlikkust ja seda laotuslaiusega kuni 11 meetrit. See pakub tööstusharu juhtivat kvaliteeti, vahetus vahetuse järel koos intuitiivsete juhtseadistega, suurepärase laotustehnoloogiaga ja võrratu nähtavusega. ABG 8820 on suur masin suurte tööde tegemiseks. See tagab juhi suurepärase mugavuse ja ühildub erinevate suure jõudlusega laotusplaatidega. See laotur on loodud pakkuma suurepärast tootlikkust, kvaliteeti ja tööaega. Asfaldikihi maksimaalne paigalduslaius on 13 meetrit, punkri mahutavus on 14,7 tonni ning suur konveiertunnel annab laotusvõimsuse 1100 tonni tunnis.

Jäätmetest valmistatud orgaaniline diisel on heaks kiidetud kasutamiseks enamikes Ammanni diiselmootorites. See on klassifitseeritud kui taastuv diiselkütus ja on tuntud oma pikema säilivusaja poolest võrreldes teistega. Orgaaniline diislikütus vähendab kasvuhoonegaaside heitkoguseid kuni 90% ilma lisakuludeta. Iga 1000 liitri standardse diislikütuse põlemisel tekib umbes 2640 kg kasvuhoonegaasi CO2, võrreldes ainult 260 kg kasvuhoonegaas CO2-ga iga 1000 liitri põletatud biodiislikütuse kohta. Biodiisliga ühilduvad Ammanni masinad ei vaja selle kütuse põletamiseks mootori muutmist. Lisaks tagab biodiisel sama jõudluse kui diislikütus, vähendades samal ajal eralduvate tahkete osakeste hulka.

Metso uudised Bauma 2025 messil:

Metso pakub karjääridele eelprojekteeritud ja kohandatud seadmeid, tehaseid ja mooduleid. Bauma 2025 ajal on valdkonna professionaalidel võimalus tutvuda järgmiste uudiste ja lahendustega:

 • Uusimad Nordbergi HPe seeria purustid.

 • Lokotrack® ja Nordtrack™ roomikpurustite ja sõelade uuendused. Uued EC-seeria mudelid koos innovaatilise Build Your Own tööriistaga.

 • Metso HRC™ 8 purusti, mis on loodud karjäärijäätmete muutmiseks väärtuslikeks, turustatavateks materjalideks, näiteks tööstusliivaks.

 • Uusimad sõelumissüsteemide tüübid ja lahendused, et tagada materjalide täpne eraldamine, pikem kasutusiga, lihtne hooldus ja maksimaalne tootlikkus.

 • Purusti kuluvosade uusimad lahendused.

 • Karjäärilahendused: oludele kohandatud purustus- ja sõelumisseadmed, mobiilsed seadmed, mis sobivad ideaalselt karjääridesse, kus on vaja kiiret seadmete       kasutuselevõttu.

Merlo uudised Baumal 2025:

Merlo esitleb oma uut ROTO seeriat.

7.–13. aprillini 2025 on väljas kolm esindusmudelit: ROTO50.18S , ROTO60.22R ja ROTO60.35Splus.

Uued ROTO võtmenumbrid

Merlo uuendab uusi mudeleid 1000 kg suurema kandevõime ja veel meetri võrra suurema maksimaalse tõstekõrgusega. Tootja on optimeerinud ka koormustabeleid. Teleskooplaadurite kliendid saavad kasu masinate ümberkujundatud komponentidest, nagu nool ja šassii, ning moderniseeritud hüdro- ja elektroonikaahelatest.

Kõik uued ROTO mudelid pakuvad lisavarustusena maksimaalset kiirust 40 km/h. Merlo hakkab Bauma messil esitletavaid rootoreid tootma järk-järgult alates 2026. aasta algusest.

Elektrooniline värskendus

Merlo optimeerib teleskoopnoole kiirust. Funktsioon "Sättepunkt" on ROTO seeriasse integreeritud. See võimaldab poomil automaatselt ja kiiresti naasta eelnevalt laadimismenüüsse salvestatud punkti.

Teleskooplaaduri spetsialist tutvustab uues ROTO seerias Descartes'i liikumisjadasid. Justkui paralleelse juhtimise all hoiab masin tõstmisel ja langetamisel automaatselt lisaseadme vertikaalset asendit või pikendamisel ja tagasitõmbamisel horisontaalset asendit.

Koormusdiagrammi simulatsioonifunktsioon võimaldab operaatoritel eelnevalt kindlaks teha, kas kavandatud toiming on teostatav. Süsteem testib muudatusi tööparameetrites (kasutatud lisaseadmed, teisaldatud laadung, tugijalgade asend jne) ja kuvab eelnevalt arvutatud tulemuse.